Subcribe to our RSS feeds Join Us on Facebook Follow us on Twitter Add to Circles

Pages

Thursday, 4 September 2014

RAHSIA MAK MERTUA KAWAN SAYA KEKAL SIHAT DAN BERSERI DI USIA 60-AN

As salam dan apa khabar semua?

Baru-baru ni saya ada terbaca blog kawan saya berkenaan mak mertua beliau yang kekal sihat pada usia 64 tahun. Menarik kan? Apa rahsianya? Kali ni saya akan kongsikan dengan anda semua RAHSIA tersebut, mana nak tahu nanti kita pulak boleh cadangkan kepada mak-mak, makcik-makcik, pakcik-pakcik atau sahabat andai kita yang lain. 

Dalam coretan blog tersebut, kawan saya ada memaklumkan yang kedua-dua lutut mak mertua beliau telah ditukarkan dengan besi selepas operation. Ini disebabkan oleh kesakitan lutut yang dihadapinya sejak 10 tahun yang lepas.

Contoh besi lutut

Punca sakit lutut

Doktor yang merawat mak mertua beliau memaklumkan ianya terjadi disebabkan saiz fizikal yang besar dan terlalu banyak berjalan pada usia muda. Ini menyebabkan tekanan di bahagian lutut yang amat tinggi dan menyebabkan lendiran pada bahagian lutut semakin berkurang.

Bagaimana mak mertua beliau kekal sihat selepas operation?

Selepas menggunakan Shaklee Collagen Powder (SCP), mak mertua beliau sentiasa nampak lebih bertenaga dan sakit-sakit badan pun semakin berkurang. Pergerakan berjalan pun nampak positif dari sebelumnya. Jadi secara tak langsung hobi aktiviti berkebun dapat dilakukan seperti biasa.

Kawan saya amat bersyukur sangat dapat tengok perubahan mak mertua beliau yang dahulunya cepat letih, pergerakan berjalan pun agak terhad dan kini telah menjadi sebaliknya. Ternyata collagen juga memainkan peranan penting di dalam tubuh seseorang termasuk dengan mak mertua kawan saya ni. Jom kita kenal secara lebih dekat apa itu collagen.

Collagen, collagen, collagen..apa tu?

Ianya wujud dalam kulit, rambut, kuku, ligament, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah. Collagen boleh dikatakan seperti glue atau rubber band DAN menjadi rangka sokongan dalam tubuh badan kita. Kalau cukup collagen, maka ianya membantu mengekalkan KEKUATAN DAN KEANJALAN organ-organ badan kita.

Apa akan terjadi kalau usia semakin bertambah?

Usia meningkat, collagen dalam badan berkurang. Biasanya ketika usia mencecah 30-an, memang ramai orang akan mula nampak lebih tua dari usia sebenar.

Kat atas tadi ada sebut pasal Rubber band kan? Samalah macam collagen dalam kulit, semakin lama berkurangan, kulit pun mengendur.


Perbezaan collagen yang cukup dan kurang di dalam kulit kita

Kesan yang berlaku sekiranya collagen berkurangan dalam badan kita

Tanda-tanda penuaan


Macam mana nak tambah collagen dalam badan kita?

Ada 3 sumber yang boleh kita peroleh antaranya:


  1. Tumbuhan - kebanyakkannya telah diubahsuai genetik dan tidak neutral. Molekul kolagen dari tumbuhan sukar untuk diserap oleh tubuh manusia
  2. Haiwan - kebanyakkan collagen diambil dari kulit ayam dan lembu. Risiko anda terdedah kepada penyakit bersangkut dengan penyakit haiwan adalah tinggi contohnya penyakit lembu gila
  3. Ikan - sisik ikan mengandungi collagen yang tinggi. Ianya tulen dan kurang tercemar. Selain itu, molekulnya yang kecil memudahkan penyerapan secara semulajadi ke dalam tubuh manusia dan mudah dicernakan dan diserap oleh tubuh manusia.

SHAKLEE COLLAGEN POWDER

Semakin menjadi pilihan dikalangan wanita

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Mahal tak?

Agak mahal sedikit dari jenama lain. Tapi kenapa? Jom kita fahami kenapa ianya mahal.

  1. Diperbuat dari sisik ikan merah - Ikan merah hidup sehingga 5000m di dasar laut dan bebas dari pencemaran. Sisiknya mampu menahan tekanan dasar laut yang tinggi. 
  2. Bukan sekadar collagen - selain itu SCP dilengkapi dengan :
  • Ekstrak glukosamina sebagai pelincir sendi dan mata
  • Lactobacillus acidepilus untuk meningkatkan serapan collagen
  • Ekstrak biji camellia Japonica yang menghidrat dan membekal nutrisi kepada sel
  • Ekstrak Pfaffia yang sangat penting untuk pertumbuhan rambut yang sihat, penghasilan hormon dan kekuatan dalaman (sexual)
  • Vitamin C sebagai penggalak penghasilan collagen dalam tubuh
  • Vitamin B yang berfungsi untuk menukarkan carbo dan lemak kepada tenaga (meningkatkan metabolik badan untuk menghasilkan collagen

 
Bukan sekadar collagen

Terbukti berkesan dalam 8 minggu melalui kajian klinikal

Ianya telah terbukti berkesan memperbaiki tekstur kulit wajah dengan penggunaan konsisten dalam 8 minggu


Testimoni-testimoni dan artikel berkaitan

Saya nak kongsi testimoni dan artikel berkaitan Shaklee Collagen Powder. Mungkin anda boleh cuba sekiranya ada dikalangan ahli keluarga anda mempunyai masalah yang sama dengan mak mertua kawan saya tadi. Mana nak tahu sekali cuba nak lagi. Hehehe..

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk kita semua..


Antara artikel-artikel berkaitan SCP


TESTIMONI 1: KESAN JERAGAT SEMAKIN PUDAR DAN TERASA LEBIH LEMBUT DAN CERAH


TESTIMONI 2: SUAMI PUJI KESAN JERAGAT SEMAKIN PUDAR


TESTIMONI 3: TELAPAK TANGAN YANG DULUNYA SELALU KERING KINI SEMAKIN LEMBUT SELEPAS SEMINGGU AMBIL SCP


TESTIMONI 4: KULIT MAKIN LEMBUT, KESAN JERAWAT MAKIN PUDAR, SAKIT BADAN DAH HILANG, BANGUN PAGI BERTENAGA, MUDAH BUANG AIR BESAR, GASTRIK DAH HILANG, PECAH-PECAH PADA TAPAK KAKI PUN HILANG. HANYA DALAM 3 HARI.


TESTIMONI 5: MAK BELIAU BERUMUR 59 TAHUN. SELEPAS MAKAN SCP, HASILNYA TIADA LAGI EYEBAG, PIGMENTASI, TAK CEPAT PENAT, SENDI PUN TAK SAKIT DAH. SAMA MACAM MAK MERTUA KAWAN SAYA, ALHAMDULILLAH


TESTIMONI 6: SELEPAS MAKAN SCP SELAMA 5 HARI, JERAWAT KURANG, KULIT SEMAKIN LICIN


TESTIMONI 7: LEPAS MAKAN SCP 2 KOTAK, KULIT LEBIH CERAH, LEMBAB DAN LEMBUT. JERAWAT KECUT, TUMIT SEMAKIN LICIN


Jika berminat untuk dapatkan Shaklee Collagen Powder (SCP) untuk diri atau yang tersayang, boleh hubungi saya nanti..tq :)


Dapatkan E-Book kisah kejayaan  Master Maria dan Master Firdaus secara percuma..

klik sini utk dapatkan e-book percuma!!


No comments:

Post a Comment